Partner serwisu
Drogi i autostrady

E-myto: 105 milionów złotych po dwóch miesiącach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

mj

Data publikacji:
08-09-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
E-myto: 105 milionów złotych po dwóch miesiącach
Marek Cywiński, dyrektor wykonawczy Kapsch Polska (fot. Rynek Infrastruktury)
Zbliża się podsumowanie pierwszego etapu funkcjonowania elektronicznego systemu poboru opłat ViaToll. System funkcjonuje na polskich drogach od 1 lipca. Rynek Infrastruktury postanowił zapytać Marka Cywińskiego, dyrektora wykonawczego Kapsch Polska, o to, jak ocenia pierwsze dwa miesiące funkcjonowania systemu wdrażanego przez Kapsch.

Rynek Infrastruktury: Do jakiego stopnia wyniki finansowe systemu są zgodne ze wstępnymi szacunkami?

 

Marek Cywiński, dyrektor wykonawczy Kapsch Polska: Wpływy do budżetu państwa z tytułu działania elektronicznego systemu poboru opłat po dwóch pierwszych miesiącach przekroczyły 105 mln zł. To świetny wynik, odzwierciedlający bardzo dobre funkcjonowanie systemu mimo krótkiego czasu na jego implementację. Zarazem jest jeszcze zbyt wcześnie, by odnosić się do jakichkolwiek długofalowych założeń związanych z wpływami, chociażby dlatego, że w pierwszych miesiącach funkcjonowania e-myta zawsze widoczny jest odpływ ruchu z odcinków płatnych i szukanie alternatywnych dróg. Oczywiście, już teraz zaczyna być widoczny trend powrotny – o czym świadczy chociażby stabilny wzrost wpływów. Należy także pamiętać, że szacunki dotyczące prognozowanych wpływów do budżetu opierały się o przeprowadzony w ubiegłym roku pomiar natężenia ruchu na wszystkich drogach w Polsce. Systemem viaToll nie są zaś objęte wszystkie uwzględnione we wspomnianym pomiarze drogi, dlatego szacunki te nie są miarodajne.

 

RI: Czy udało się zwiększyć szczelność systemu?

 

Marek Cywiński: Uszczelnianie systemu jest procesem ciągłym i leży w interesie nie tylko Krajowego Funduszu Drogowego, ale także firmy Kapsch, ponieważ większa ściągalność opłat to także większe dochody. Dlatego prace nad jego uszczelnianiem są i będą nadal prowadzone. Podobnie jest w krajach, gdzie system działa już od jakiegoś czasu – chociażby w Czechach, gdzie planowo ściągalność opłat miała tam wynosić 99,5 procent, po roku osiągnęła 99,7 procent, a obecnie wynosi 99,8 procent. W Polsce proces ten będzie przebiegał podobnie.

 

RI: Co zostało do zrobienia i jak będzie wyglądała rozbudowa systemu?

 

Marek Cywiński: Podpisaliśmy kontrakt na osiem lat. Obejmuje on wdrożenie elektronicznego systemu poboru opłat oraz rozbudowę systemu i objęcie nim kolejnych sieci dróg. Rozbudowa to dla nas największe wyzwanie. Nad jego skuteczną i sprawną realizacją cały czas pracujemy i mamy wszelkie powody by wierzyć w sukces.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5